nb_u17 Beer

Bier maakt vrouwen mooier

Een nieuw Japans bier belooft dat je er jonger uit gaat zien. Het geheime ingrediënt is een eiwit uit de huid en uit ander bindweefsel.

27 april 2015 door Karine Kirkebæk

Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar de Japanse bierbrouwerij Suntory heeft naar eigen zeggen een bier gebrouwen dat de huid strakker en stralender maakt en de bierdrinker er zo jonger laat uitzien.

Het bier, dat Precious heet, bevat het eiwit collageen. Dit zit van nature in ons bindweefsel, bijvoorbeeld in de huid, de ligamenten en de vliezen rond de spieren. Collageen kan ook in de huid worden gespoten voor bijvoorbeeld vollere lippen of een gladdere huid.

VIDEO: Bekijk de bierreclame

Het eiwit collageen wordt in de cellen geproduceerd. Het eiwit houdt de huid bijeen en zorgt voor stevigheid en elasticiteit. Naarmate we ouder worden, neemt de natuurlijke productie van collageen af, waardoor we rimpels krijgen en de huid dunner wordt.

Verjongende varkenspoten

In Japan is collageen een populair supplement onder vrouwen, die in groten getale poeders, maaltijden, snoep, jam en noedels met extra collageen kopen om een mooie, jonge huid te krijgen.

Ook worden gerechten met varkenspoten, haaienvinnen en kippenvel steeds vaker gekocht, omdat die van nature veel collageen bevatten.

2 gram collageen

Elk Precious-biertje bevat 2 gram collageen – en 5 procent alcohol.

Het bier wordt alleen verkocht op het Japanse eiland Hokkaido. Maar je hoeft niet meteen een vliegticket te boeken, want volgens wetenschappers is het niet te bewijzen dat de directe inname van collageen in bier zorgt voor een mooiere huid.