Wat nu als...? 12/2014

Nieuw nummer: De ontmoeting met buitenaardse wezens

Dik, dun, met benen of vloeibaar? In nummer 12 van Wetenschap in Beeld doen we een gedachte-experiment met buitenaardse wezens. Wetenschappers komen aan het woord over hun uiterlijk en communicatievormen. We nemen je ook mee op een zeilrace rond de aarde en kiezen het best aangepaste zeedier.

13 oktober 2014

De nieuwe Wetenschap in Beeld is uit!

In nummer 12 van Wetenschap in Beeld lees je onder meer:

• Wat nu als ...? Wat als buitenaardse wezens infraroodzicht hebben en wiskunde gebruiken als taal? Wij bereiden je voor op de cultuurschok.

• De zwaarste zeilrace Speciaal gebouwde raceboten ploegen door de wereldzeeën in een spannende wedloop. Wij varen mee met de Volvo Ocean Race.

• Geprogrammeerd om te sterven In Brazilië woedt de knokkelkoorts, en nu worden genetisch gemanipuleerde zelfmoordmuggen ingezet in de strijd tegen de ziekte. Wij nemen je mee het regenwoud in.

• Het beste uit de oceaan De zeilvis jaagt met 100 km/h en de zeeslang houdt twee uur zijn adem in. Wij duiken onder water op zoek naar de best aangepaste zeedieren.

Hier kun je het nieuwste nummer kopen.

Nog geen abonnee? Hier vind je aantrekkelijke aanbiedingen:

• Het blad is in het hele land los te koop voor € 5,95

• Neem een abonnement - bijvoorbeeld 12 nummers voor € 45,-

Koop het blad hier

Bestel het nieuwste nummer.