Genetische Superhelten

Mutanten zijn beschermd tegen aids

In nummer 4 van Wetenschap in Beeld van dit jaar lees je over supermutanten die met hun unieke DNA beschermd zijn tegen bloedpropjes en aids. We vieren ook het 100-jarig jubilieum van NASA met een thema van 16 pagina's en duiken mee met de potvis.

6 maart 2015

De nieuwe Wetenschap in Beeld is uit!

In nummer 4 van Wetenschap in Beeld van dit jaar lees je onder meer:

• Op zoek naar genetische superhelden Genmutaties bieden bescherming tegen aids en andere ziekten. Wij volgen de wetenschappers in hun zoektocht naar supergenen – en wellicht de genezing van kanker.

• 100 jaar NASA Ooit heette NASA NACA en bouwde de organisatie houten testvliegtuigjes. Wij trakteren je op de 100 jaar lange geschiedenis van NASA – van houten vliegtuigen tot Mars.

• Nu kunnen wetenschappers je herinneringen uitwissen Met genetische manipulatie kunnen je geheugen en herinneringen aangepast worden. Kijk met ons mee in de hersenschors.

• Pas op voor de vechtjas van de diepzee De potvis kan een walvisvaarder rammen en de rug van een orka breken. Wij nemen een duik met deze vechtjas van 50 ton.

het nieuwste nummer kopen

Nog geen abonnee? Hier vind je aantrekkelijke aanbiedingen:

• Het blad is in het hele land los te koop voor € 5,95.

• Neem een abonnement – bijvoorbeeld 12 nummers voor € 45,-.

Koop het blad hier

Bestel het nieuwste nummer.